Zaujměte čtenáře do 2 vteřin
23.7.2019Žijeme v moderní době, která nám poskytuje neuvěřitelné množství informací každý den. A právě proto na příliš přemýšlení nebo čtení na internetu nemáme čas. Chceme vědět to nejdůležitější, co nejrychleji a nejjednodušším způsobem.
Studie Googlu dokázala, že první dojem z webových stránek získáme za pouhých 50 milisekund. Podle Malcolma Gladwella je to jsou to ovšem dvě vteřiny. To ale není o moc lepší, protože za tak krátkou dobu nestihnete pomalu ani přečíst slovo „vítejte“. Jak s touto informací pracovat pro svůj prospěch?
Soustřeďte se na dva základní faktory
Mezi dva základní parametry, podle kterých lze zhodnotit úspěšnost vnímání webu jsou:
- design, vzhled vhodný pro dané odvětví,
- jednoduchost, rozložení stránek apod.
Místo složitého rozdělení vsaďte raději na jednoduchost. Z pohledu komunikace jde o efektivnější přístup. Lidé si mohou v mžiku udělat názor a nemusí se složitě probírat tím, co jim nabízíte a poskytujete. A to se nikomu nechce, protože na to nikdo nemá čas.
Co ovlivňuje důvěryhodnost webových stránek
Při sestavování struktury a vzhledu projektu nezapomínejte na preference návštěvníků v obecném měřítku. Ale nezapomínejte ani na to, v jakém oboru působíte a co očekávají lidé, kteří budou vyhledávat konkrétně vás. Oba pohledy jsou pro efektivitu a úspěšnost podstatné.
Zaměřit byste se měli především na grafickou podobu, podle které web hodnotí neuvěřitelných 46 % běžných uživatelů. Další důležitou položkou je struktura a její přehlednost (28 %) a samotný obsah. Záleží především na tom, zda se soustředí obsah na jedno téma na jedné adrese.
Kreativita nepomůže
Je důležité být odlišný a originální. Kreativita se ovšem v tomto oboru příliš přeceňuje. Není dobré například na stránky právní společnosti použít komiks. S tím, co děláte to nemá nic společného, a navíc lidé budou očekávat úplně jiný vzhled. Budou spíš zmateni a velká důvěra mezi vámi nevznikne.